tisdag 31 mars 2015

Inga mer nålar!

Idag fick jag en underbar nyhet. I oktober förrförra året fick jag diagnosen Hypotyreos, efter flera års sjukdom, och har sen dess testat mediciner. Var tredje månad har jag åkt till sjukhuset och tagit blodprover, och ändrat dos på medicinen efter hur proverna visat. Nästan varje gång har de varit för låga, eller höga. Det sliter mycket på både kropp och knopp att ställa in mediciner, och jag började nästan tro att det aldrig skulle bli rätt.
Tänk min glädje när ett brev från endokrinologen kom med posten idag - och berättade att mina värden nu varit stabila och på rätt nivå under de senaste två provtagningarna. Det betyder att jag inte behöver ta nya prover igen.
Äntligen får jag gå vidare och kan sluta tänka på doshöjningar och nålstick, och på riktigt börja jobba med att öka min aktivitetsnivå igen. När jag blev sjuk sjönk den längre ner än lägst och det har satt sina spår. Men nu kan jag börja vägen tillbaka på riktigt, och jag är taggad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar