torsdag 3 april 2014

HANS

För några helger sedan var jag och sambon på jakt efter nya skor. Han behövde nya till våra promenader/joggingturer, och jag behövde nya både till promenaderna men även att ha när vi är ute på jobbet. Bekväma och stötdämpande var ett stort måste för oss båda då skorna är på många timmar i veckan. Bra kvalité var också av vikt då vi är ute i olika sorters terräng varje vecka, allt ifrån mysiga skogspromenader till turer genom asfalterade stadsområden.
Till slut hittade sambon dessa: Asics Gel Throne
Vi köpte våra här: (fast i butiken) Löparskor/ASICS GEL THRONE M från stadium.se

Det här finns att läsa om skorna:
Löparskor för ett neutralt löpsteg. Stötdämpade med GEL i häl och framfot samt SpEVA i mellansulan. Trusstic-systemet gör skon mer vridstyv och stabilare samtidigt som vikten reduceras.

Nu ska ju inte sambon springa så himla mycket, men även vid powerwalking är det bra med stötdämning, och vi har ju påbörjat att införa lite löpning i våra turer för att få lite mer intensitet, särskilt då inte jag tränar något förutom våra promenader. Så dessa skorna blev perfekt!
De är i mina ögon svindyra, även med rabatten som finns just nu, och jag skulle normalt sett aldrig lägga tusen kronor på ett par skor, men då dessa enligt sambon var de skönaste skor han någonsin provat och han skall använda dem varje dag så är det värt pengarna. I detta fallet var det dock han som tvekade mest, och jag som tyckte han skulle ta dem. Underbart sköna skor växer inte på träd! Så bara att ta fram plånboken och köpa skorna.

Nu har sambon även gått in dem, han är supernöjd! Lite skoskav i början men det har lagt sig och han använder dem hela tiden. Toppbetyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar