fredag 27 maj 2016

Ingen vanlig dag

Idag fyller lille prins 1 år, jag kan knappt fatta att tiden gått så fort. Känns som igår syrran berättade att hon var gravid, och idag springer busfröt runt och utforskar världen. Eftersom de inte bor i närheten har vi inte kunnat ses idag, men jag skickade videohälsning med födelsedagssång och vi träffas imorgon på hans kalas. Håller tummarna för fint väder!
Som om det inte vore nog med att denna lilla prins fyller år, så har det ju varit en speciell dag för en annan prins också! Sveriges nya lille prins har döpts idag! Jag kunde inte låta bli att kika lite när lille Oscars dopgudstjänst sändes på tvn, och åh vad fint det var! Föga oväntat stal ungarna showen, Oscar blundade igenom det mesta, Nicolas satt lugn som en filbunke i pappas knä och Leonore var mest som ett barn i hennes ålder brukar vara; nyfiken, busig och med sprind i benen. Estelle gjorde fantastiskt bra ifrån sig och jag är impad över hur samlad hon är trots all uppmärksamhet. Fint dop!
Jag hade massor av saker jag behövde göra idag, jag har bara gjort en av dem (kan ju skylla på prinsdopet). Känner av den där ångesten som kommer när man vet att man skjutit upp något viktigt, men jag har i alla fall tagit ett steg framåt och inga bakåt, och det är väl någonstans huvudsaken. 

Bild från första vårdagen, systersonprinsen Ludvig provar sina nya solbrillor <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar