torsdag 13 juni 2013

153 Bare Berry

  För några veckor sedan beställde jag hem ett nytt läppstift från IsaDoras serie Perfect Moisture Lipstick i färgen Bare Berry nr 153. Jag har provat det som hastigast men inte hunnit med att göra någon riktig recension, men idag när jag var och firade min älskade kusin som fyller 18 idag så passade jag på att testa läppstiftet ordentligt.

 Såhär ser läppstiftet ut på hemsidan, bilden jämte är min egna. Jag tycker att det ser mycket mörkare ut i verkligheten, men nyansen överlag tycker jag ändå stämmer bra överens med mina förväntningar när jag beställde från nätet.






Så här ser jag ut utan och med läppstiftet. Första två är utan, de andra två är med.
(ber om ursäkt för dålig kamera)

Utan:




 

Med ^


  Ser nu på bilderna att det inte ser ut att vara mycket skillnad, men det är en väldigt fin färg och ser alldeles lagom diskret ut för att passa både vardag som fest. Jag har svårt att hitta läppstift som inte ser billigt och kladdigt ut på mig, men Bare Berry kommer väl överens med mina läppar.
  Det är väldigt lättapplicerat, när jag tar ett lager syns inte mycket, men det är väldigt lätt att bygga upp fin färg och känns mjukt och skönt för läpparna. Som ni ser på bilderna har jag ganska trasiga läppar, men detta läppstiftet mjukar upp jättebra och döljer det bra. Ingen fnasighet!

  Minus är dock att det kladdar av en del, så inga pussar om du inte vill lämna märken! Sedan efter lite mat och dricka så behövs det definitivt bättras på, men det gör ingenting då det är så lätt att applicera.
  Trots kladdigheten så rinner det inte ut från läpparna, och då har jag inte förarbetat med vare sig primer eller läppenna! Detta tycker jag är ett stort plus då jag inte vill behöva lägga för mycket tid på sminkningen varje gång. Det sitter alltså där det ska, men behöver bättras på efter ett par timmar eller efter måltid.

  Priset ligger på mellan 100-119 kr, är du ingen stor läppstiftsfantast men ändå är nyfiken kan du beställa en mindre variant (2,5g istället för 4) för 49 kr.

  IsaDora Perfect Moisture Lipstick nr 153 Bare Berry är absolut en favorit hos mig och jag önskar mig redan fler nyanser! Funderar på ett mer nude till vardags, och ett lite rödare. Finns ju så många att välja mellan!

5/5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar