onsdag 12 juni 2013

Shopoholic

Jag känner att jag börjar närma mig gränsen för vad som är hälsosamt. Med mina mått mätt alltså. Det är inga kopiösa summor jag lägger på att shoppa - men det kan bli ofta. Jag är dessutom en sådan som gärna letar "fynd", nedsatta varor brukar genast dra mina blickar till sig. Om det sedan visar sig vara något jag vill ha så är det kört och följer med hem. Ibland blir det tyvärr också sådant som "kan va bra att ha" och sedan blir liggande.
Här hemma rensade jag lite bland kläderna, långt ifrån alla men en del, och hittade 4 plagg med lapparna kvar (förutom de jag shoppade igår då förstås) och ett av dem är 2 eller 3 år gammalt. Nu, äntligen, bestämde jag mig för att skicka det vidare. Resten är några vardagsklänningar jag helt enkelt inte haft rätt tillfälle att använda, de kan få denna säsongen på sig också!

Kanske kan ta tag i att lägga upp lite bilder på gårdagens inköp också, vore ju inte helt fel! Kan ju föra "shoppingdagbok" precis som matdagbok för de som äter för mycket, fast känner jag mig själv kommer min virrhjärna att glömma det. Men gårdagens borde jag kunna redovisa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar