fredag 5 juli 2013

Kvällstankar och bortförklaringar

Shit vad tiden går! Det känns som igår jag for iväg för midsommarfirande (som jag skall skriva om snart), men det är ju evigheter sedan redan! På bloggen har det ekat av tomhet, det är mest för att jag haft så mycket i huvudet att jag inte fått ihop något vettigt av det. Och jag har ingen laptop längre.
Eller, ja jag har ju inte haft någon sedan min MacBook tog livet av sig för nästan ett år sedan - men jag har använt sambons laptop, som han blev arg på härom dagen. Den krånglade helt enkelt en gång för mycket och fick en bestämd näve över tangentbordet. Då hängde den sig och ville sedan aldrig starta mer - antagligen gick nåt sönder där inne.
Så nu lever jag med min gamla hederliga stationära dator. Min gamla speldator jag byggt ihop själv och BORDE känna mängder med kärlek till, men som jag mest känner usch, stånk och stön för. Den behöver installeras om, och den väsnas. Jag har ingen lust vare sig att installera om den eller köpa och montera in nya fläktar för att få tyst på den. Förutom de två problemen så TROR jag att den fungerar bra. Men sen så är det ju det där som inte GÅR att fixa, det där som bara en laptop kan ge;
Sitta i soffan framför kvällens tvserie med datorn i knät, katten på axeln och en kopp te i handen. Det funkar liksom inte lika bra med min mastodont-dator.

Så det blir inte så mycket datorhäng nu. Jag får helt enkelt lära mig att blogga via mobilen. Tips?


<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar