fredag 5 juli 2013

Mitt hår!

Jag glömde ju visa hur det blev, efter att herrn i huset så snällt anmält sig som färgläggare. Tack till snälla dig Emzi som bad om bild! Det kommer här! Blir två stycken, för jag tycker färgen skiljer sig en hel del beroende på ljuset. Har ingen bra förebild tyvärr, innan var det ljusare i en blandning av ljusbrunt, rödbrunt och grönbrunt - nu är det mer..mörkbrunt!



När håret var nyfärgat stod jag i vårt badrum och tittade mig i spegeln - och hjärtat nästan stannade.
HÅRET SKIFTADE I GRÖNT!!
Vad jag inte visste just då, men förstod måånga timmar senare, var att våra fula GULA badrumstapeter fick mitt hår att se grönaktigt ut i spegeln. I verkligheten (och i andra speglar) ser det mer vanligt mörkbrunt ut, till och med lite åt det röda hållet, vilket är precis som det ska!
Helt ofärgad har jag inte varit på sjukt många år, sen jag var tolv eller något? Då var jag mörkblond, eller typ gråaktigt råttfärgad (helt sjukt med tanke på att jag var sådär emililönneberga-blond som liten), så direkt när mamma gav mig tillstånd att prova toning så satte jag igång. Sen dess har jag varit ljusblond, mörkblond, ljusbrun, mörkbrun, rödbrun, illröd, mörkröd och svart. Även haft en period av failblonderings-tvåfärgad i brun-blont också. Men nu känner jag mig nöjd (haha ett tag i alla fall) i min mörkbruna hårfärg. Har känt mig nöjd ett par år nu i alla fall och fortsätter gärna ett par år till.

Så efter att ha tagit cirka tre månader på mig att färga håret (överdriver inte, så länge har färgen väntat i badrumsskåpet) så ska det bli intressant att se hur lång tid det tar för mig att masa mig ner till frisören på stan och klippa mig också. Börjar bli lite väl slitsamt att hugga sig igenom trollrufset på morgnarna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar