fredag 28 februari 2014

Fredaaaaaag :D

Jag älskar fredagar!
 Fredag betyder att man har en hel helg att se fram emot och man kan, oftast, vara vaken längre på kvällen och inte behöva tänka på att man ska upp tidigt dagen efter.

Besökte min hälsocoach idag, mer än en månad har gått sen sist så det var verkligen dags nu. Vi pratade en del om allt som hänt sedan sist, och resultatet av det. Under december och januari gjorde jag stora framsteg, och varje dag var ett stort kliv framåt. Nu har jag backat nästan hela vägen, vilket har gjort mig ganska besviken och har fått mig att tvivla lite på mig själv. Men min fantastiska hälsocoach fick mig att inse att det faktiskt inte är så illa - att man drabbas av bakslag då och då är vanligt och fullt normalt (och förståeligt med tanke på allt som hänt sista tiden), och som hon sa har jag fortfarande vunnit flera viktiga insikter och har mängder med ny kunskap, visdom och motivation. Så det är bara att resa sig upp igen, borsta av skiten och gå vidare. Och det ska jag göra.

Idag har vi finbesök av en kompis till min sambo och de har spelkväll vilket innebär att jag har planerat en liten pusselkväll till mig själv. Efter hälsocoach-besöket var jag nämligen förbi Kupan och köpte mig ett nytt pussel, ett 1000-bitars pussel av en massa träd. Lagom utmaning tror jag för en som inte pusslat på nästan tio år. Ska bli skön fredagsavslappning.

Men först lite dammsugning, woho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar