tisdag 25 februari 2014

Lunginflammation och framtidsplaner

Lunginflammation måste vara världens drygaste. Jag har inte varit förkyld innan lunginflammationen vilket gör att jag överlag är ganska pigg och vill hitta på saker, men lunginflammationen gör det svårt att andas, får mig att hosta och orken går från 100 till 0 på tre sekunder. Det har nu gått två veckor utan större förbättring än att jag blivit feberfri och inte längre har ont att andas, vilket i och för sig är bra MEN JAG VILL BLI FRISK - så nu har jag startat antibiotikakuren jag tänkte jag kunde sluppit. Så förhoppningsvis kommer jag piggna till snabbare nu. Om jag har tur.

Nu äntligen har jag börjat få lite bokade jobb igen, sen november har det varit väldigt dött på den fronten och inkomsten har varit löjligt låg. Men den här månaden har jag fått jobba ganska mycket och även nästa ser ut att kunna bli bra. Känns härligt då jag tänkt att ta körkort, och som alla vet så kostar det lite att få det där (särskilt som man är värdelös på allt vad bilkörning heter), så alla pengar är välkomna.

Sen har jag gått och anmält mig till två kurser på universitetet i sommar, inte bestämt mig ännu om jag orkar med att både läsa och jobba - men det är en kurs i kreativt skrivande, vilket jag drömt om att gå länge och kanske få lite inspiration till att ta upp skrivandet igen. Sedan är det också en kurs om Harry Potter, böcker film och fandom, den är ett måste att gå för ett HP-fan som mig såklart.
Dessutom är ju planen att jag skall börja läsa vidare till förskollärare till hösten (om jag kommer in) så då kan det ju vara bra att smygstarta och öva på det här med att studera igen, det var länge sedan nu..

Trevlig vecka allihopa, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar