onsdag 22 mars 2017

Go around like a scary ghost, spooking himself the most

På tal om motion. Det finns ju hur många motionsappar som helst och jag tycker alla ser lika tråkiga ut. Det ska loggas tider och räknas avstånd och sen jämföras med varandra. Det är allt. Så omotiverande det bara kan bli!

Nu har jag hittat en annan variant som verkar spännande. Jag har inte hunnit testa den mer än två dagar men den är lovande! Appen heter The Walk och går ut på att du går ut (fyndigt). Appen är som en korsning mellan en ljudbok och pokemon go, där dina promenader (eller löprundor om man nu är lagd åt det hållet) låser upp delar i en berättelse. Berättelsen kommer som små fragment i form av ljudklipp och bilder, och du måste hela tiden framåt för att 1. få veta vad som hänt. 2. få veta hur det ska sluta.
Appen kostar en liten summa pengar, en tjuga eller något. Men för er som inte vill lägga pengar så lättvindigt; jag tänkte testa appen några dagar till så kan jag återkomma med mitt betyg om den var värd den där tjugan.

Fast att den fått mig, världens bekvämaste soffpotatis, att gå nästan 25000 steg på två dagar är kanske bara det värt att testa appen!

Bilden från dagens. Igår 9500 steg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar