måndag 27 mars 2017

"Jag kan göra många saker"



Helgen har gått alldeles för fort och vi har haft alldeles för trevligt!
Började med att vi åkte ner till Skåneland för att fira underbara lilla M som dagen till ära fyllde 3 år, det blev storkalas med tårta och ballonger. Att damen i fråga faktiskt blivit tre år gammal fick jag minsann känna av med, då hon argumenterar och diskuterar det mesta!
Lilla M fick en glittrig rockring när vi kom, mest för att jag inte hunnit slå in den och tänkte hon ville ha något att syssla med. Efter att jag förstått att hon visste hur den användes frågade jag om hon kunde visa hur man gjorde med en rockring, och vips stod hon på golvet i vardagsrummet och snurrade med ringen. "Du kan ju!" sa jag glatt. "Jag kan göra många saker" svarade M sådär lite lagom nonchalant och snurrade vidare.

När Ms mor skulle göra sig klar för kalaset ville M gå ut, så efter vi informerat mor och är på väg nerför trappen säger jag att M måste ha på sig lite mer kläder än bara pyjamas. "Jag hör inte på dig nu" säger M och sätter näsan i vädret så att jag ska förstå att hon minsann inte hör mig.
Vi kompromissade med pyjamas och overall.

Vad ger man en treåring i födelsedagspresent?
Jag som inte kan ta beslut klarade inte att välja, så vi tog tre saker:

 Rockringen för spring i benen

Pärlor för pilliga fingrar

Och sist; en bok om spöken, för vem gillar inte spöken? 
Dessutom borde varje barn äga en bokhylla full med spännande äventyr!


Underbart trevligt kalas, mycket skratt och bus med M men också härligt sällskap och småprat med resten av Ms familj och släkt. Alltid lika underbart att få komma och hälsa på.

 


 ❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar