torsdag 30 mars 2017

I'm so tired my tired is tired.

Bildresultat för so tired my tired is tired

Vi har VFU, VerksamhetsFörlagd Utbildning. Att gå från två dagar i veckan-lektioner till heltidsförlagd förskoletid är en smula mäktigt för en sjusovare som aldrig stiger upp innan nio (och nu tvingas upp senast klockan fem). Lägg till att jag trappar ner på mina SNRI-mediciner (Från 150 till 75) och både kropp och huvud därför gått i strejk. Morgonen funkar ganska okej, sen kommer illamående, ont i nacken, ögonmigrän (blixtrar) och sedan även huvudvärk och yrsel. Praktiken är ungefär vad jag klarar för en dag, sen går jag hem och ramlar sönder.

Trots att jag känner mig manglad och konstant åksjuk (pga yrseln o migränen) så har det hänt saker här hemma som jag faktiskt lyckats uppfatta. Vår kära vän som bott hos oss ska flytta ut - Hurra! (inte hurr för att han flyttar utan för att han klarar sig så bra i livet och går vidare) och vi har själva varit och kikat på en lägenhet i min gamla hemort Braås. Åldrad men mysig lägenhet som känns större än den vi har nu, bortsett från tokigt vardagsrum som verkar omöjligt att möblera. Ska fundera under helgen och sen bestämma oss om vi vill ha den, iofs kanske inte ens vi som får den.. Vi är ju bara en av flera som tittat på lägenheten.

Någon som sitter på bra tips mot illamående? Funkar ju inte att blogga, röra sig eller ens vara vaken när man mår så jäkla illa. Jag som dessutom har emetofobi (rädd att jag eller nån annan ska spy) upplever detta illamående särskilt olidligt eftersom jag måste åka buss långa sträckor och åksjukemedicin inte fungerar. Till er som funderar på att börja ta SNRI - tänk på att utsättningsbesvären kan (och kommer troligtvis) bli EN MARDRÖM! Försök allt annat innan du väljer medicinen, det är en sista utväg. Har du käkat snri och tagit igenom hela utsättningsfasen (som tydligen ska pågå i flera månader, kul) - skriv då till mig och berätta hur du överlevde och om där finns nåt knep att må mindre som en påse skit.

Tack och hej, ville bara uppdatera lite om vad som händer. Alltså inte mycket alls. Jag vfu:ar, sover och vfuar. Ja, blir lite gnällande också mellan djupandningarna. Heja heja!

 Så... tråkigt och gnälligt inlägg men nu vet ni varför jag dröjer. Jag återkommer när kropp och huvud är i fas igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar