tisdag 12 maj 2015

Babba

För några månader sedan fick jag veta att sambons älskade lilla brorsdotter var förtjust i Babblarna. Blabblarna är små figurer som ofta används i förskolan för att främja språkutveckling, men som  numera förekommer lika mycket i hemmen som i förskolan. Vi lyssnade på Babblasånger på TVn, dansade och sjöng tillsammans. Detta var precis när jag lärt mig virka och när vi satt och pratade, min svägerska och jag, fick vi idén att jag skulle virka en av babblarna till lilltösan. Jag rotade igenom garnlagret, och hittade garn för att virka en av dessa figurer; Babba!
   Det tog lite tid, men efter ett par veckor var Babba färdig, så när vi var nere i Skåne hos dem såg jag till att lämna över Babba till henne - och Babba mottogs med massor av kärlek!

Babba virkades i Järbo Soft Cotton, nål 4.
Mönster finns på Babblarnas hemsida: http://www.babblarna.se/



Bilderna är tagna i mörkt rum så ljuset är dåligt och bilderna blurriga, men det är vad som finns att tillgå så ner ni i alla fall ungefär hur det blev. Får se om det blir fler babblar i framtiden ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar