torsdag 7 maj 2015

Trädgårdsdjur

Min goa styvmor fyllde år vid påsk, och efter att ha sett snigeln jag virkat till ettåriga M så önskade hon sig en likadan fast grön - och hur kunde jag motstå det önskemålet? Såklart att hon skulle få en sådan! Men eftersom det ändå var födelsedag och jag tyckte det kändes lite ensamt med bara en liten snigel så letade jag fram ett mönster på en söt groda också.

Snigeln är virkad med Järbos Soft Cotton: Beige, Light Green och Dark Green. Nålstorlek 4.
Mönster: kungen & majkis




Grodan är virkad med Järbos Soft Cotton: Light Green. Nålstorlek 4.
Mönster: Ravelry


Dessa var otroligt roliga att göra, men som nybörjare tyckte jag det var otroligt svårt att få till fötterna med tår och så, jag har än idag inte hunnit lära mig riktigt. Så det tog väldigt lång tid att virka dessa, men ack så mysigt och resultatet blev toppen! De sitter nu i styvmors fönster och njuter av vårsolen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar