onsdag 6 maj 2015

GARNFEBER!

Som de flesta vet har jag fastnat ordentligt i virk-träsket, och garn är inte alltid så billigt. Jag är en sådan som gärna väljer kvalitet framför kvantitet när jag skall tillverka saker åt andra, men när det gäller att göra saker till mig själv eller bara öva på någon teknik så vill jag inte lägga så mycket pengar. Så när Netto nu rear ut en massa billigt garn så kunde jag ju inte låta bli! Jag har länge varit sugen på att testa både ellipsmönster och zick-zack, men inte velat slösa på mitt dyrbara bomullsgarn på övning. Netto tar 6 kr per 50 gram nystan med akrylgarnet Signe, och 18 kr per 50 g bomullsgarn. Jag är fattig student och deras utbud inte allt för stort, endast tre bomullsgarn hittade jag i söt färg (vad ska vi hitta på med dem?), men totalt 36 Signe-nystan av olika färger. Såhär i efterhand önskar jag att jag köpte fler, men får vänta tills imorgon. Tänkte testa ellips-mönster med svart, blått och vitt eller ljusblått - och behöver nog mer garn då!



Högen med Signe akrylgarner; Mörkgrå, ljusgrå, ljusblå, mellanblå, svart, mintgrön och gammelrosa

Fick hem ett litet paket från tradera också idag, hittade superbilliga säkerhetsögon där, 20 par för 39 kr (inkl frakt), mer än dubbelt så billigt som de flesta andra ställen - och jag som just nu försöker tillverka mängder med små amigurumis till min kommande systerson behöver verkligen massa söta små ögon.



De tre bomullsnystanen, totalt 150 g bomullsgarn, vad kan man göra med så lite? Funderar på glasunderlägg, grytlapp eller söt liten duk. Vi får se vad man kan hitta på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar