tisdag 5 maj 2015

Ombyte förnöjer!

Har gjort ett mindre designbyte på bloggen, känns bra med lite fräsch vårkänsla även här inne. Fastän det snart är sommar haha.

Äntligen har jag fått byta dator också, jag har ju behövt en dator till studierna, och sambons dator med sprucken skärm var inte ett dugg portabel då den dör så fort man drar ur laddaren - så beställde hem en ny dator att ha när man far fram och tillbaka till universitet.
   Det blev en Asus Transformer Book Flip TP300LA, en liten 13,3tums dator med lång batteritid, bra prestanda och möjlighet att vända på datorn och använda den som surfplatta (smidigt vid läsning). Utseendet är otroligt stilrent och snyggt, men fruktansvärt opraktiskt då minsta lilla pill på chassit/skalet lämnar fula avtryck. Pekplattan är inte heller den så smidig då den har för mycket friktion och "låter" när friktion uppstår. Inte heller är jag vän med windows 8, men det är ju inte asus fel. Det är sjukt svårt att gå från win 7 till 8, bara så att ni vet det. Det känns som att jag har två operativsystem, ett "vanligt" och ett android typ, och dessa samarbetar inte. Fruktansvärt I tell you! Men antar att det är en vanesak...
   I övrigt älskar jag min nya dator, startade den klockan nio vid första föreläsningen, antecknade 3 h, sedan läste jag ytterligare 2, sedan viloläge fram tills för två timmar sedan och NU är batteriet nere på 12% och datorn säger att den skall klara en timma till. Jag är imponerad! Dessutom är den så tyst  att man ibland oroar sig för om den är igång haha. Den låter lite, sen tyst. Inte heller blir den särskilt varm undertill, vilket är skönt då vår förra dator blev så varm att den inte gick att ha i knät.



                                                 Dagens läsning inför föreläsning, smidigt!

Kort och gott, lite invänjning kvar men på det stora hela är jag galet nöjd.
Well done Asus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar