tisdag 5 maj 2015

Klok som en uggla

För ett par månader sedan lärde jag mig att virka, jag försökte då uppdatera bloggen med några av mina alster - men eftersom blogger-appen på mobil är fullkomligt värdelöst och vägrar publicera inlägg som innehåller bilder så har det inte gått. Så dessa verk kommer att dyka upp här med tiden, allt eftersom jag har ork att publicera och berätta vad/hur jag gjort.

Jag tänkte jag skulle börja med att visa ett av mina senaste verk, en söt liten uggla! Jag håller på att virka lite småsaker till min lillasyster, eller rättare sagt hennes lilla bebis i magen som snart tittar ut. Några saker skall bli en babymobil, några barnvagnshängen osv. Vi får se, vi tar det lite som det kommer.

Mönstret till ugglan hittar ni här: http://www.ravelry.com/patterns/library/tiny-amigurumi-owls
Garn: Järbo 8/4, bommullsgarn i ljusblått, vitt, grått och pyttelite mörkblått.
Nål: Strl 3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar