torsdag 7 maj 2015

Med huvudet under armen och tröjan ut och in

Idag är det ingenting som gått som det ska. Det är en sån där dag som hade gjort sig bäst liggandes under täcket. Sov lite för länge, virkningen krånglade, hittade inte mina saker när jag skulle hemifrån så kom i väg alldeles för sent - cykelhjulet nästan tomt på luft och dessutom MOTVIND gjorde ju inte stressen mindre. Som tur var blev jag bara två minuter sen att möta upp H, och vi kom lagom tid till skolan.
  En virrig dramalektion senare och det blev att cykla hem igen (stannade till på Netto och köpte några extra garnnystan), och hann självklart bli dyngsur då himlen öppnade sig lagom för att duscha mig blöt genom både jacka och tröja. Super! När regnet äntligen dött ut, tog jag och sambon oss ner till affären, och i kassan upptäcker vi att betalkortet låg hemma...

Som sagt, en dag som skulle ha varit bäst att bara sova sig förbi.

Glad är jag att jag har goa vänner att skratta med, och virkning o annat pyssel att drömma mig bort med - utan det hade livet såna här dagar känts svårare.

Blev lite gnäll idag, men det känns ändå bäst att bara få ur sig det så kan man gå vidare, se fram emot nästa dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar