torsdag 7 maj 2015

Se livet med dina ögon

Jag satt tidigare och skummade igenom Pinterest, kikade på lite heminredning och olika färgkombinationer. Jag är inget fan av mängder av färg. Jag är inte emot färg, men allt för färgglatt blir lite för mycket för mig. Min sambo dock, han älskar färg. Allra helst retroinspirerat skrikigt färgglatt, så att man nästan får ont i huvudet. Ni kan tänka er hur inredningsdiskussionerna går här hemma.
 Anyway, nu när jag bläddrade bland alla vackra vårfärger bland bilderna så hittade jag faktiskt en bild med MASSVIS av färger i olika pastelliga nyanser som jag verkligen gillade - utan huvudvärk eller tveksamhet. Så jag plockade fram bilden och visade sambon, med ett glatt "Titta, detta var väl fint?!"
Han tittade på mig, skakade på huvudet. "Fy vad mycket vitt!"
....
Det är konstigt hur saker kan uppfattas så olika beroende på vem som tittar. Från mina färg-tveksamma ögon uppfattades bilden färgstark, för sambons färgvana ögon blev den mesig.

Men, oavsett vad han tycker så står jag fast - vårfärgerna ÄR vackra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar