onsdag 13 maj 2015

Man blir lite gladare om man dansar på tå

Jag skrev häromdagen att jag virkar en liten ko till lilla systersonen som är på väg, och var då lite smått orolig för att den inte skulle bli i bra storlek. Det blev den inte heller, utan för stor för att passa i en hängmobil - men åh så sött slutresultatet blev! Så systersonen får den nog ändå, att leka med. Så gör jag en ny lite mindre kossa att ha i hängmobilen.
                                        Någon enstaka detalj till skall på. Annars är den klar
                             Upptäckte i efterhand att jag satt huvudet fel, men blev gulligt ändå
                                    En av fläckarna blev sött hjärtformad, ingick ej i mönstret.
                                                                  Titta den söta svansen!
Lyckades till och med knåpa ihop ett juver, det ingick inte i mönstret så blev en liten utmaning men kul när det fungerade! Så sött.


Kon är virkad i Järbo Soft Cotton, virknål 3
Mönster på Ravelry hittas HÄR
Min projektsida på Ravelry hittar ni HÄR


Idag mår jag lite bättre, försöker tänka positivt och se framåt. För jag vet ju att efter regn kommer solsken.

Man blir lite gladare, om man dansar på tå
nån gång, då och då
- Mamma Mu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar