torsdag 13 mars 2014

Jag ler igen

Det har gått några dagar sedan jag skrev sist, det är inte för att jag har mått dåligt utan helt enkelt att det nya jobbet gör mig så trött att jag somnar när jag kommer hem.

Jag har fått jobb på en nystartad småbarnsavdelning - vilket betyder drygt tio nyinskolade ettåringar. Så även om jag inte jobbar heltid så tar det en del energi - särskilt då det för mig är ny avdelning med inte bara nya barn utan även nya föräldrar, ny personal och nya rutiner. Huvudet blir lite rörigt emellanåt. Men det är så roligt att jobba riktigt igen.

I övrigt njuter jag av solen, våren är kommen och tar ju snart paus igen när snön kommer till helgen. Förhoppningsvis skyndar solen tillbaka. Jag trivs med ljuset, det gör mig piggare.

Sammanfattningsvis så ler jag igen, det är ett trött leende - men jag ler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar