torsdag 20 mars 2014

Övertid

Just nu jobbar jag en del mer än vanligt. Ska gå 9-14 men har fått ta min sjuka kollegas pass på 8-16.30, inte mig emot för jag får mer tid att lära känna barnen på. Däremot är jag helt utslagen när jag kommer hem så denna veckan blir det mest jobba och sova.

På tal om sjukdomar så vet ni väl att barn skall vara hemma från dagis 48 h efter sista symtom på magsjuka? Detta för att minska smittspridning. Och att barnen bör ha en helt feberfri dag hemma innan återgång till förskolan? Dessutom är det viktigt att barnet orkar med en dags aktiviteter och rörelser,  att barnet är piggt hemma betyder inte alltid att de är friska nog att orka med förskolan.

Själv har jag sluppit förkylningar,  men fick bita i det sura äpplet och fara till vårdcentralen med min UVI efter blödningar och värkande njurar. Så nu går jag på penicillin och hoppas på snabb bättring.

Ska visa mina nya snygga skor jag har köpt i helgen,  så snart jag kommer åt bilderna. Älskar dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar