tisdag 4 mars 2014

Kvällsfika :D

Den här dagen har varit toppen. Har mött så mycket glädje, omtanke och kärlek idag att jag nästan spricker av alla härliga känslor. Bokat tid med min nya chef för att skriva papper på anställning imon, heja heja! och jag har fått mina arbetstider.

Ikväll innan vi skulle till mor på fika så skulle jag förbi apoteket och hämta ut min medicin, det är bara några hundra meter hemifrån (och till mor) så vi gick ju såklart - och de har STÄNGT. Det är andra gången jag tror att de stänger senare än vad de gör, måste lära mig.. så vi fick gå hem igen, ta bilen upp till apoteket på Samarkand (där de faktiskt har öppet till 20) och sedan hem till mor.

Syrran hade hittat ett roligt recept på alternativa minisemlor, så mamma och hon slog ihop tre sorters semlor och gottegris som jag är blev det perfekt kvällsfika. Det var semlor med mjölkchokladgrädde, lakritssmak samt vit choklad (tre olika alltså) och alla var goda. Dock var min favorit föga förvånande den med vit chokladgrädde i, supergod! Både jag och lillsyster var dock sugna på att prova göra med hallongrädde i framtiden.
  Mamma har önskat sig nytt foto av mig och syrran, så vi tog en massa bilder också med sambon som fotograf. Vet i tusan om något blev särskilt bra (ej sambons fel utan mer miljön och svårt att posa) men huvudsaken är att mamma får ett foto så att hon kan beundra sina fantastiska döttrar hihi!

Bild på minisemlorna, de grå med lakrits ser inte alls aptitliga ut men var helt okej. Mina favoriter var mittensemlorna med vit chokladcreme. De längst bak med mjölkchokladgrädde.



Oh glömde nästan, idag när jag åt mellanmål med ungarna så bröt solen sig in, och både jag och barnen jublade av glädje. Så härligt att solen äntligen är här!



Fantastiskt trevlig tisdag och jag går till sängs nöjd och glad. Hoppas ni har haft en lika positiv dag!

<3

1 kommentar:

  1. Kul semlor! :) Men håller med att de med lakrits ser inte speciellt goda ut :P


    www.imakeyousmile.se

    SvaraRadera