lördag 8 mars 2014

Nu är våren kommen

Idag vaknade jag av att Speed (vår ena lilla kattflicka) krafsade och slickade mig i ansiktet. Trots att jag knuffade undan henne och försökte somna om så gav hon sig inte - och när sambon (som varit vaken sen sju) upptäckte att jag inte sov, så ville han vara social så det var bara att stiga upp. Glatt överraskad såg jag att solen har kommit med vår! Himla härligt väder som fick vårkänslorna att spritta i kroppen - så efter lite frukost så tog vi oss bort till Arenastaden för lite squash. Jag har aldrig spelat förr, men sambon spelar regelbundet - herregud så trött man blir! Sambon fick sig några goda skratt när jag försökte träffa den lilla bollen som studsar runt i lådan man tränar i.
Efter träningen så tog vi bilen hem, parkerade och bestämde oss sedan för att nyttja solen lite och promenerade hem till min kära mor och lämnade en gryta vi köpte på IKEA till henne. Var också i affären och hämtade ut mitt paket från Halens med klänningen jag beställt (har inte provat den ännu).

Satte upp våra nya fina vårgardiner jag beställde för några dagar sedan, såå söta är de men var på tok för korta så får allt skicka tillbaka och byta. Dessutom var de slarvigt sydda så för att kunna vara uppe krävs sax, men förhoppningsvis är nästa par bättre. Bilden nedan är från cellbes hemsida, ni får en bild på vardagsrummet när de nya gardinerna kommer


Gardinlängder 2-Pack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar