tisdag 4 mars 2014

Tröttisdag!

Tröttisdag och trött tisdag är det idag. Fy, trots att jag sovit hela natten känns det som att jag inte sovit mer än ett par minuter. Drömt som en tok har jag gjort om allt och ingenting, så det kan vara därför. På något sätt sover man inte lika bra när man drömmer mycket, som att hjärnan återhämtar sig sämre då.

Dagen kommer att bli härlig, först mitt vikariatjobb, sedan försöka få tid till möte med min nya chef. När jag slutar blir det att hämta ut mina mediciner, hem och vända för att sen tillsammans med sambon åka till min kära mor för semlefika med mor, syster och mormor. Det skall bli mysigt!

På tal om medicin, jag ringde ju förra veckan och bad att få nya mediciner utskrivna men inget hände, så igår fick jag ringa igen och en snäll sköterska sa att hon skulle "akutmärka" receptet så att de skulle komma senast igår kväll. Så det verkar som att det är normalt att få vänta en-två veckor på förnyat recept, om de inte akutmärks som väldigt viktiga. Lite konstigt att det skall ta sån tid, får man kontakt med sin läkare går det ju på en gång. Knäppt.

Aja, nu lite kläder så man kan åka till jobbet. Trevlig tröttisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar